Na de gemeenteraadsverkiezingen van afgelopen maart wordt GroenLinks in Zoetermeer vertegenwoordigd door vier raadsleden en twee commissieleden. Binnen de fractie wordt met enthousiasme en plezier gewerkt aan het realiseren van onze sociale en duurzame ambities voor Zoetermeer. Om top te kunnen functioneren heeft ons team een organisatorisch talent nodig: iemand die de randzaken perfect regelt. Iemand die ons haarfijn aanvoelt en ons tegengas kan geven.

Werkzaamheden

• Ondersteuning bij organisatie van bijeenkomsten en werkbezoeken.
  • Opstellen van teksten voor pers- en nieuwsberichten.
  • Bijhouden van onze social media accounts.
  • Plaatsen van informatie en artikelen op onze website.
  • Schakel zijn tussen maatschappelijke organisaties en de fractie.
  • Verslaglegging van de fractievergaderingen (iedere donderdagavond).

De inzet van de fractieondersteuner verschilt per week en ligt gemiddeld op zo’n 8 uur per week. De werkzaamheden kunnen vanuit huis verricht worden.

Wij bieden

De fractie biedt jou een kijkje in de keuken van de Zoetermeerse politiek. Je ziet het politieke handwerk voor je neus gebeuren. Tot slot kom je in contact met inwoners en bedrijven waar je anders niet zo snel mee in aanraking komt.

Je krijgt van ons een maandelijkse vergoeding gebaseerd op de wettelijk toegestane vrijwilligersvergoeding en de juiste hulpmiddelen om je werk goed te kunnen doen.

Solliciteren

Enthousiast geworden om onze fractie te versterken? Dan ben je van harte uitgenodigd om te solliciteren. Stuur een brief met jouw motivatie en CV uiterlijk 1 juli naar jordy.boerboom@groenlinks-zoetermeer.nl.