Nieuws gefilterd op Fractie

GroenLinks gaat voor verandering in nieuw te vormen college

GroenLinks heeft vandaag aan de VVD-informateur Marc Rosier laten weten meer opties te willen dan het enige voorstel om met de vier grootste partijen (VVD, LHN, D66 en GroenLinks) te gaan onderhandelen. Toen dat niet mogelijk bleek, heeft GroenLinks aangegeven niet akkoord te gaan met het advies van de informateur.

Begrotingsdebat tweede termijn, een groene en sociale stad een klein stukje dichterbij

Tijdens de tweede termijn van het begrotingsdebat bleken de voorstellen van GroenLinks, zowel bij de raad als bij het college positief te zijn ontvangen. Met de aangenomen of overgenomen voorstellen heeft de fractie van GroenLinks een aanzet gegeven om de stad Zoetermeer weer een klein beetje groener en socialer te maken.
Omdat het college voldoende financiële ruimte voor nieuwe plannen in de volgende raadsperiode heeft vrijgehouden, niet vlak voor de verkiezingen met geld smijt én omdat in de begroting ook enkele van door GroenLinks ingediende voorstellen uit het voorjaarsdebat zijn opgenomen, heeft de fractie voor het eerst sinds jaren voor de begroting gestemd.

GroenLinks gaat voor een groene, sociale en open stad

Graspieper in de Meerpolder

Voor de laatste keer deze raadsperiode werd de begroting voor de daaropvolgende jaren besproken. Scheidend fractievoorzitter Marcel van der Tol sneed in zijn bijdrage een aantal groene en sociale onderwerpen aan, zoals de trage afname van de CO2 uitstoot in de stad, de uitvoering van de participatiewet, de woningbouwagenda, de sloop van Palenstein, de aanpak van Blauwalgen in de Zoetermeeerse Plas en het behoud van natuur en biodiversiteit.

Weblog: Dan maar met de auto

Marcel den Hollander, Zoetermeerder en leraar in Den Haag is er klaar mee. Met de RandstadRail. En na de zoveelste vertraging na al die jaren, neemt hij na zeven jaar een radicale beslissing: hij stapt over op de auto. Met veel tegenzin, want liever gaat hij met het OV. GroenLinks Zoetermeer vraagt al jaren aandacht voor betere dienstverlening van de RandstadRail, zonder dat daar gehoor aan wordt gegeven. We plaatsen de brief die Marcel schreef aan HTM (de vervoerder die de RandstadRail beheert) daarom hier helemaal.