Nieuws van Armin Bauer

Wat drijft mij?

Waarom wilde ik zonodig raadslid worden? En waarom bij GroenLinks?

Ik heb me - inmiddels ruim 6 jaar geleden - bij GroenLinks aangemeld, omdat GroenLinks de Europese gedachte heel hoog in haar vaandel heeft. Dat de Europese Unie meer democratischer kan en moet staat buiten kijf. Echter, de EU heeft er wel voor gezorgd dat er in Midden-, Zuid- en West-Europa sinds bijna 75 jaar vrede is. Iets wat voor veel mensen een vanzelfsprekend blijkt te zijn, maar dat zeker niet is.

Versnellingsagenda Woningbouw

De woningbouwproductie in Zoetermeer blijft achter bij de beoogde 700 woningen per jaar. In 2017 is voor een kleine 500 woningen de omgevingsvergunning afgegeven. Voor 2018 is de verwachting, dat er voor ongeveer 520 woningen de omgevingsvergunning wordt afgegeven. Dat wil trouwens nog niet zeggen, dat de woningen daadwerkelijk gebouwd zijn. Het College heeft daarom de Versnellingsagenda Woningbouw bedacht, met het idee om sneller meer woningen te kunnen bouwen.

Betaalbare en toegankelijke zorg

In de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen bloggen de kandidaten van GroenLinks Zoetermeer over zaken die zij belangrijk vinden in de stad. Deze keer is dat Armin Bauer (plek 3) over het belang van betaalbare en toegankelijke zorg in Zoetermeer.