Zoetermeer aan Tafel

Zou het niet mooi zijn als iedereen in Zoetermeer een fatsoenlijk inkomen heeft? En als iedere Zoetermeerder gelijke kansen heeft? In Zoetermeer leeft bijna 7,5% van de inwoners onder de armoedegrens. En één op de acht Zoetermeerse kinderen groeit op in armoede. De gemeente Zoetermeer hernieuwt de komende maanden haar armoedebeleid. Een mooi moment om te laten weten wat er mis gaat en dat het anders kan.

GroenLinks Zoetermeer gelooft erin dat wij met elkaar armoede onder Zoetermeerders kunnen aanpakken. Dat je een begin kunt maken door met mensen, die in armoede leven, op het randje zitten of in armoede hebben geleefd, in gesprek te gaan over wat anders kan. Daarom organiseren we een Zoetermeer Aan Tafel op dinsdag 23 oktober aanstaande bij Iedereen een Maaltijd in het Woonhart. We willen mensen die in armoede leven of leefden uitnodigen om te komen eten en daarna hun verhaal te doen. We horen graag waar mensen die in armoede leven/leefden in Zoetermeer tegenaan lopen. Zodat we de gemeente kunnen vertellen wat er anders moet. De maaltijd wordt je aangeboden door GroenLinks Zoetermeer.

17.45 Inloop
18.00 Maaltijd
18.45 Gesprek
20.00 Einde

Lokatie
Stichting Iedereen Een Maaltijd, Coppeliaschouw 18, 2726 JA Zoetermeer
Locatie lunchroom. Winkelcentrum Woonhart Zoetermeer.

Raadslid Claire Hostmann en commissielid Pauline Mulholland zullen het gesprek begeleiden.

Behoor je zelf tot de doelgroep of weet je iemand die tot de doelgroep behoort: de uitnodiging geldt voor iedereen. Dus geef je op of zegt het voort.

Opgeven kan via dit formulier. En wees er snel bij; er is een beperkt aantal plaatsen!

Aanmelden kan tot uiterlijk 18 oktober, 13.00 uur.

Als je nog vragen hebt, stuur dan een mail naar zoetermeeraantafel@groenlinks-zoetermeer.nl.

We hopen je 23 oktober te ontmoeten!