In het kader van de Tweede Kamerverkiezingen staat de vraag centraal: “Wat moet er op landelijk gebied in de zorg veranderen zodat we in Zoetermeer in de toekomst de juiste zorg kunnen blijven bieden aan onze inwoners?".

De avond zal worden gepresenteerd door voormalig wethouder Jakobien Groeneveld. Te gast zijn Tweede Kamerlid en zorgwoordvoerder Mohammed Mohandis namens GroenLinks-PvdA en Ingeborg ter Laak (CDA), zorgwethouder in Zoetermeer. Zij geven hun mening over de bovenstaande vraag en gaan graag het gesprek met de zaal aan.

“De jeugdzorg barst uit haar voegen en we maken ons zorgen over ons ziekenhuis. Ook de ouderenzorg staat onder druk. Iedereen die in onze stad goede zorg belangrijk vindt en daarover graag wil meepraten, is van harte welkom. Met name inwoners die zelf in de zorg werkzaam zijn, nodigen we graag uit”, aldus Margot Kraneveldt en Jordy Boerboom, de fractievoorzitters van PvdA en GroenLinks in Zoetermeer. “Zij weten tenslotte als geen ander hoe de zorg onder druk staat en wat er nodig is om hun werk goed te blijven doen.”

Na het inhoudelijke gedeelte van de avond gaat de Pubquiz los en iedereen kan gratis meedoen. De avond wordt gezellig afgesloten met daarbij natuurlijk een drankje.  De avond is gratis toegankelijk voor iedereen die geïnteresseerd is, ongeacht politieke voorkeur. Het belooft een inspirerende avond te worden met volop ruimte voor interactie en discussie.

De locatie van het Politieke Café is Parochieel Centrum De Kapelaan in de Dorpsstraat in Zoetermeer. Inloop 19.00 uur, Aanvang 19.30 uur.

We maken ons zorgen over ons ziekenhuis.